Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvíjení národní kulturní identity, tradic a hodnot ve vyučovacím předmětu český jazyk na základní škole
Šebelová, Dana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá proměnami v pojetí vlastenectví a národní identity v průběhu doby od poloviny 19. století do současnosti. Teoretická část vymezuje pojmy národ, národní identita a snaží se o charakteristiku české národní identity. Sleduje, jak se měnilo její pojetí v souvislosti se společenskými změnami v naší vlasti. Dále se zabývá pojmy výchova a výchova k vlastenectví a jakým způsobem byla uplatňována ve školách v jednotlivých sledovaných historických obdobích. Práce se také zaměřuje na vymezení pojmu mateřský jazyk a jeho úlohy při budování národní identity. Nabízí porovnání, jak byl budován a upevňován vztah k českému jazyku na obecné, národní a základní škole minulého i tohoto století. Praktická část má charakter smíšeného výzkumu a skládá se ze dvou částí. První část se zabývá analýzou školních osnov, školních dokumentů a učebnic od počátku 20. století po současnost s orientací na vlasteneckou výchovu. Důraz byl kladen na učebnice pro 5. postupný ročník základní, obecné a národní školy. Výzkum ukazuje, jak se měnil přístup k vlastenecké výchově v souvislosti se společenskými a politickými změnami v naší zemi. Druhá část výzkumu zkoumá, pomocí řízeného rozhovoru, postoj učitelů k výuce vlastenecké výchovy a jakým způsobem se tato výchova na jednotlivých školách uplatňuje. Jedná...
The Kremlin's Program for Patriotic Education and Russian War Movies (2000-2010)
Mazzali, Francesca ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Duta, Mircea Dan (oponent) ; Kolenovská, Daniela (oponent)
Tato disertační práce uvažuje o filmech, jako o dvoustranných zrcadlech, které absorbují politický a kulturní obsah z jedné strany, kde tvůrci filmů filtrují a rozpracovávají obsah mezi dvěmi povrchy a poté přenášející body obecenstvu. Rozpracování politického obsahu může být provedeno ve vzdělávacím a propagandistickém způsobu, jenž líčí a podporuje specifické politické ideje. Tato disertační práce analyzuje první dva programy z ruského vládního programu, vlastenecké výchovy pro ruské federační občany (2001-2005 a 2006-2010) (hereinafter, 'Patriotic Education'), a indentifikuje šest politických priorit, které mohou být pozorovány a analyzovány v jedenácti ruských válečných filmech. Nejdříve bude vysvětleno, jak filmy slouží jako propagandistické a vzdělávací nástroje v rámci vlastenecké výchovy, promítající její politické priority obecenstvu. Poté bude vysvětleno, jak kontinuita se sovětskou minulostí je zobrazena v rámci válečných filmů a způsob, jakým vykreslují některé z elementů prosazovaných vlasteneckou výchovou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.